feb 21, 2022 Okategoriserade

Så får du mest marknadsföring för pengarna

För den som vill marknadsföra sig effektivt i en allt mer digital värld gäller det att ha koll på vilka marknadsföringskanaler som ger bäst effekt. Och inte missa de sätt som av många ses som omoderna och ineffektiva.

Med hjälp av sociala medier som Facebook, Instagram och Snapchat når man väldigt precist till den målgrupp man väljer men priset är högt och det är svårt att veta vad man får för pengarna.

Samma sak gäller för displayannonsering på nätet där man ofta betalar för antal visningar – men man vet inte hur många som faktiskt har sett sin annons.

Direktreklam underskattad

Direktreklam en kanal som används allt mer sällan och i takt med att brevlådorna ekar tomma runt om i landet så ökar möjligheterna att nå framgång. Frimärken är dyra men eftersom Sverige har en konkurrensutsatt post finns det flera företag att välja på och därmed är priserna lite mer pressade än i andra länder.

Om man har ett par hundra försändelser att skicka ut kan man pressa ner priset till ett par kronor och eftersom uppmärksamheten är stor så är det faktiskt ett billigt sätt att nå ut på.

Hög ROI

Om du presenterar din produkt eller tjänst på ett attraktivt så kommer svarsfrekvensen, return of investment ROI, vara hög. Om man ser till vilka som använder direktreklam så förstår man att det fungerar och detta är ingen som vill prata om eftersom det är så framgångsrikt.

För att forma ditt budskap behöver du ta hjälp av en reklambyrå och ett tryckeri. Ofta kan det räcka med det senare eftersom många tryckerier idag erbjuder tjänster inom design och text. De kan både forma budskapet åt dig, trycka upp det i rätt antal och skicka ut det på det billigaste sättet.

Hitta bästa tryckeriet

För dig som letar efter ett lämpligt tryckeri finns det många att välja på och ett bra ställe att få koll på utvecklingen i tryckeribranchen är nyhetssajten Branschkoll som skriver om utvecklingen i branschen och om de bästa tryckerierna i Sverige.

Det finns också många nya saker man kan göra med fysiska produkter och tryck. Med dagens teknik går det att sätta sin logga på det mesta och även här får du inspiration på Branschkoll. Kanske vill trycka en t-shirt, penna eller vattenflaska att skicka ut till dina potentiella kunder. Eller kanske arbetshandskar med kundernas namn på. Det är bara fantasin som sätter gränser.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.